Jump to content
Deathcon

RIP Sigils

Recommended Posts

Deathcon

From todays livestream:

 

Sigil Slot

 

 

What the fuck are you doing jagex, stop fucking nerfing everything.

Share this post


Link to post
Edem

Doesn't seem like a nerf to me seems like a big buff, you can have all your sigils on one bar now that pretty dope.

Share this post


Link to post
Deathcon
13 minutes ago, Edem said:

Doesn't seem like a nerf to me seems like a big buff, you can have all your sigils on one bar now that pretty dope.

Yeah first lets:

-Give players more bars cause evidently adding more abilities to click without giving more space seems cool.

-Theyre abilities now which means they incur GCD, that 6 seconds of limitless you get? Thats 4.2 seconds now.

 

 

And what basis do they have for:

We made this change mostly because:

  • Returning players found it complicated and unfamiliar.
  • We haven't done the sigil slot much justice over the years.

 1) what is complicated about it and why do this just because new players cant learn.

2) yeah no fucking shit, you never added anything worthwhile to compete with limitless all but like 3 sigils are fucking garbage.

 

  • It doesn't really do anything for us.

Uh, you just threw a wrench in the economy, how many jmods stockpiled mats beforehand.

Share this post


Link to post
Edem

Jagex has been throwing wrenches into the economy every week on reddit and twitter and have been for a decade lol.

Share this post


Link to post
Beric
1 hour ago, Deathcon said:

Returning players found it complicated and unfamiliar.

So...how is this any less "complicated"? 

Share this post


Link to post
Catbutts

They just seem to be complicating things for no reason and releasing a half baked update. I would be more ok with the decision if they worked off GCD and didn't interrupt abilities. But they're gonna release something broken and just fix it later, and who knows when they will actually fix it. 

Share this post


Link to post
Deathcon

So, they wanna cater this to new players.

 

Now we're adding abilities, okay....How are they going to know about these abilties? they arent gonna show up in ability books till you unlock them.

My old suggestion that was on a poll to be added  to make all abilities shown so people actually know they fucking exist.

 

god, why is Jagex so fucking incompetent.

Share this post


Link to post
Kris_Kronkle
Posted (edited)

If they work off gcd it’ll be interesting to say the least. Can use dragon/demon/undead slayer sigilo on top of limitless for so dummy thicc rotations. Ingenuity of the humans will have no upkeep cost so much more feasible to use in most situations. It’s sad that if it stays on gcd it’s gonna be a hard nerf and if not than it’s a buff in certain situations

edit: this is probably just gonna turn into a big brain jmod merch where they sell high during this panic and then announce Monday they won’t go through with the change after “player feedback”

Edited by Kris_Kronkle

Share this post


Link to post
Edem
5 minutes ago, Kris_Kronkle said:

this is probably just gonna turn into a big brain jmod merch where they sell high during this panic and then announce Monday they won’t go through with the change after “player feedback”

Lets hope I don't get 3k sparks then

Share this post


Link to post
shallow

i'll actually click my sigil more if it doesn't degrade to dust also there are barely any situations where limitless is good to use since it needs to be a specific situation where you have low adren and very little time to do damage, i see some people adren pot and then sigil in a plain sunshine but this ends up leaving you with bad basics so it's not ideal

 

if they make sigil abilities work off gcd or even just don't make gcd happen after they are used then it'll be sick, and still super situational. having a sigil switch for solak or duo hardmode rago was real dumb so it doesn't really matter lol 

Share this post


Link to post
Veggie

New players be like "I need to fill all slots, how do I fill this one to the left of my cape?"

 

RIP black stone hearts :lol:

Share this post


Link to post
Chickensauc3

Black stone never had a heart

Share this post


Link to post
i am yogi

i'm curious to see which of these codices will be tradeable

Share this post


Link to post
Deathcon

 

Share this post


Link to post
Deathcon

 

Share this post


Link to post
Chickensauc3
7 minutes ago, Deathcon said:

 

I do t get y if you already have the digit y don’t you already have the ability technically I have the ability to use it right now y wouldn’t I after the update like I got Alzheimer’s or something?!

Share this post


Link to post
Beric
5 minutes ago, Chickensauc3 said:

I do t get y if you already have the digit y don’t you already have the ability technically I have the ability to use it right now y wouldn’t I after the update like I got Alzheimer’s or something?!

You have to make the codex to learn the ability. They're just turning your sigil into the raw materials needed for that. 

 

 

31485b58d8a9a21bb758cb48f9fc9fc2.png

 

I don't need to ask, but what was their plan before this? :sly:

Share this post


Link to post
Edem
47 minutes ago, Chickensauc3 said:

I do t get y if you already have the digit y don’t you already have the ability technically I have the ability to use it right now y wouldn’t I after the update like I got Alzheimer’s or something?!

They are basically removing them and making you pay for them again before you can use them. Sure they refund the comps you payed for already but they cost 2x to make now.

Share this post


Link to post
Beric

Oh jeez I missed the doubled cost. What the fuck. 

Share this post


Link to post
Chickensauc3
18 minutes ago, Edem said:

They are basically removing them and making you pay for them again before you can use them. Sure they refund the comps you payed for already but they cost 2x to make now.

Yeah I know they should repay the cost I put into them I’ve recharged both multiple times I’ve already payed over double for them

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...